2024-02-14

Niclas Bergman lämnar VD-rollen i Nivika för att fokusera på bolagets affärsutveckling

Efter 25 år som VD och koncernchef på Nivika har Niclas Bergman informerat Nivikas styrelse om att han lämnar posten som VD och koncernchef. Arbetet med att rekrytera en ny vd och koncernchef inleds omgående. Niclas Bergman kommer att successivt tillträda rollen som strategisk affärsutvecklare i takt med att en ny VD och koncernchef har kommit på plats.

- Jag har tillbringat nästan hela mitt yrkesliv i Nivika. Det är en fantastisk resa som gjorts tillsammans med hyresgäster, leverantörer och medarbetare. Efter alla år vid rodret för Nivika känns det nu som rätt tillfälle att lämna VD-rollen för att i stället fokusera på affärsutveckling. Med en stark kvartalsrapport i ryggen och ett bolag redo för tillväxt, är Nivika väl positionerat att möta framtida utmaningar och möjligheter i en snabbt föränderlig marknad, säger Niclas Bergman.

Elisabeth Norman, styrelseordförande för Nivika, kommenterar:

- Niclas är grundare av Nivika och har byggt upp ett starkt bolag med en balanserad finansiell struktur och fin fastighetsportfölj, bolaget har en stark position för fortsatt tillväxt. Niklas kunskap om marknadsområdet och hans unika förmåga att hitta nya affärsmöjligheter har vi i styrelsen sett som ytterst värdefullt. Styrelsen kommer nu att inleda rekryteringen av en ny vd och koncernchef med målet att säkerställa en smidig succession. Nivikas befintliga affärsplan och finansiella mål kvarstår oförändrade.

Pressmeddelande _Nivika_2024-02-14